Canasta

  • lieke

    hoi willem ik zou graag online via webcam uitleg willen ik ben 10 dus nog best jong maar mijn moeder en ik willen de regels leren en natuurlijk hoe je het speelt

    groetjes: lieke ros

  • charly

    Jan Kuller Schreef: jan ik heb met je gechat en kun je al drummen

    ——————————————————-

    > Wat een leuk idee. Ik leer het je graag en wil van

    > jou als het kan wat ritmes leren drummen.

    >

    > Hartelijke groet,

    > Jan

  • richard denk

    Goedemorgen,

    Zijn er ook locaties waar lessen in Canasta worden gegeven ?

  • David

    Ik lees nergens op internet over een uitgebreidere variant van canasta, waarbij je naast canasta's van gelijke kaarten (bijvorbeeld een setje van vieren, eventueel aangevuld met jokers), ook reeksen maakt (bijvoorbeeld harten 4-5-6-7-8-9-10). Wij noemen dit Tsjechisch Canasta, omdat onze familie uit Tsjechie deze variant bij ons heeft geintroduceerd. Het spel wordt zo complexer en uitdagender. Je hebt immers de keuze of je voor een reeks gaat of voor een setje ‘gelijken’. Een reeks kan niet worden aangevuld met jokers. Een canasta van een reeks is 1200 punten waard.

  • Ruud

    Mijn vraag luidt:

    Als het spel begint en ik heb een rode drie in mijn handen die ik vergeet op tafel te leggen, wat is dan het vervolg. Kan ik deze alsnog in de volgende beurt op tafel leggen en is de waarde dan hetzelfde en kan ik er een nieuwe kaart voor nemen. Óf moet ik hem weggooien? Hoe werkt dit precies?

  • PJJH

    Weet u waar ik canasta kan downloaden

  • dietmut

    PJJH, heb je al gevonden, waar je canasta kan downloaden??? Ik zou dat ook graag willen, maar kan niets vinden

    groetjes Dietmut