spelregels voor div. kaartspellen

  • jeroenenwim

    Hallo,

    ik wil met mijn zoon wat kaartspellen gaan doen , zoals pesten ,

    21en , 31en , maar ik weet totaal niet meer wat de spelregels zijn

    voor deze spellen , is er een site waar dit allemaal op staat ?

    bij voorbaat dank , jeroen.

  • Gertjan Davies

    Hoi,

    Hier een engelstalige site, maar wel de meest complete:

    http://www.pagat.com

  • kimberly

    Hallo, zou ik alstublief de spelregels krijgen van het spel : Jungle speed de uitbreiding ?

  • mathilde

    ik heb gelijk!!!!!!!!!!!

  • Kaartspellen

    Beste Jeroen,

    Voor duidelijke uitleg over de door jou gevraagde kaartspellen pesten, 21en en 31en kun je terecht op kaartspellen.info.

    Naast die spellen staan er nog veel meer speluitleggen. Andere leuke spellen voor jou en je zoon kunnen zijn: bluffen / ezelen / hartenjagen.

    En ook voor volwassenen staan er veel goede spel uitleggen.

    Groeten en veel speelplezier!

  • arbold pannecoucke

    graag spelregels voor het kaartspel

    in onze streek ramienen genoemd.

  • iris

    arbold pannecoucke Schreef:

    ——————————————————-

    > graag spelregels voor het kaartspel

    > in onze streek ramienen genoemd.

  • iris

    zou iemand me de spelregels voor het kaartspel ramienen kunnen uitleggen . This voor mijn oma want ze kan het niet meer en zou het graag nog eens spelen

    danku

  • frans

    Gaarne zou ik de spelregels van het kaartspelletje zeilen, of zijlen, of seilen, of sijlen, weet ik veel, na kunnen lezen.

    Ik weet dat het er grof aan toe kan gaan wat betreft de “pot”.

    Ik zou dit spel graag in huiselijke kring spelen met pokermunten.

    Is er iemand die deze spelregels kent???

    Voor mij bijna 20 jaar geleden namelijk.

  • Koos de Klerk

    Afhankelijk van het aantal spelers neem je een spel kaarten met alle zevens tot aan de aas (klein aantal) of vanaf 3 tot aan de aas (groter aantal spelers). Je deelt alle kaarten op. Degene na de deler mag beginnen met een 3,7 of een boer en de rest moet aanvullen. bij een 3 tot aan de zes, bij de 7 tot aan de tien en bij de boer tot aan de aas. Het is dus telkens een set van 4 kaarten Diegene die de laatste kaart van de set opgooit mag weer beginnen met de 3,7 of boer. De kunst is nu om te stoppen. Diegene die zijn laatste kaart opgooit roept stop. Voor iedere kaart die een speler in zijn handen over heeft, wordt er een munt in een beker gegooid. Er zijn net zoveel bekers als er spelers zijn. Als er een complete ronder is gespeelt en dus alle bekers vol zijn worden de bekers verdeeld. Op ieder beker komt een verschillende kaart te liggen. Nu wordt er aan iedere speler een kaart gegeven en indien je een kaart hebt die een gelijk punten aantal heeft als op de beker mag je die hebben. Indien een beker gewonnen is doet diegene niet meer mee met de verdeling. de kaarten worden rond gedeeld totdat iedereen een beker heeft. De winnaar van de avond is diegene die aan het eind van de avond de meeste munten heeft.

    PS op vakanite speelden we met tic-tacjes ipv munten. Hebben er veel plezier mee gehad. Indien nog onduidelijk mag je een mail sturen.

    Mbgr,

    Koos