Beste lezer(s),
ik speel al jaren Duizenden op een manier die redelijk hetzelfde is zoals Michel het beschrijft. Mijn partner is echter gewend om het geheel anders te spelen.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die mij de officiële regels kan bezorgen.
T.a.v. de uitleg van Michel wijken de onze regels als volgt af:
de kaarten die worden weggegooid, mogen alleen aan de eerst volgende speler getoond worden, en dan op z'n kop op het stapeltje worden gelegd (hierdoor is het spannender water in die stapel zit
bij het delen van de kaarten krijgt diegene die als eerste aan de beurt is 14 kaarten, zodat deze direct kan gaan spelen
wanneer iemand een kaart van de stapel wil pakken, moet hij de gehele stapel pakken.Men moet dan direkt op tafel. Alleen de laatst weggegooide kaart mag worden gebruikt om direct op tafel te kunnen, en deze kaart mag niet worden gebruikt als aansluiter mits men met laatste kaart zit
bij ons is de joker 50 punten waard i.p.v. 20, en er mogen niet meer jokers in het spel zitten als dat er spelers meedoen
men moet bij ons bij het uitgaan wel een kaart op de stapel gooien, en dit mag bij het uitgaan ook de schoppen vrouw zijn
wanneer een joker wordt neergelegd, mag deze later niet worden omgeruild
de regels m.b.t. het pakken van een schoppen kaart van de stapel, alleen om de vrouw er mee op tafel te leggen, is bij ons niet bekend. Bij ons geldt wel een officieuze regel m.b.t. spelbederf, dit houdt in dat men geen kaart mag weggooien waarmee de schoppen vrouw kan worden neergelegd, mits men geen andere mogelijkheid heeft
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Mijn partner speelt al jaren een spel dat volgens mij een foutieve combinatie is van Jokeren en Rumicub, waarbij men alles mag pakken om aan te sluiten, Jokers om mag ruilen enz.
Ik hoop dat iemand kan vertellen waar de orginele regels te vinden zijn.
Vriendelijke groet,
Alex.