gezocht: kaartspel SILHOUETTA

  • Peis

    Ik zoek het kaartspel SILHOUETTA, een soort kwartetspel, zwart-wit, in 1942 gedrukt bij Uitgeverij Luctor (tegenwoordig voortgezet in drukkerij Royal Sens) te Rotterdam.

    De kaarten zijn wit met aan elkaar aansluitende zwarte silhouet- (knipsel-achtige) afbeeldingen met mensen, dieren, bomen, karren, fietsen e.d.. De kaarten hebben één van de letters S, I, L, H, O, U, E, T, T, of A in de hoek. Sommige ervan zijn twee-aan-twee gecombineerd: S en I bijvoorbeeld, en de beide T's vormen samen één tekening. De achterzijde is, als ik me goed herinner, diagonaal verdeeld in een zwarte en witte helft.

    De bedoeling van het spel is, een complete set ‘SILHOUETTA’ te vormen. De spelers krijgen een aantal kaarten, en nemen beurtelings een kaart van de stapel - verder ben ik de regels vergeten.

    Onze grootouders en later tantes hebben het 30 jaar lang, tot 1975, met alle kleinkinderen en nichtjes en neefjes gespeeld, enkele jaren lang zelfs dagelijks. Het is nu echter zoek.

    Ik zou graag ófwel een origineel spel, ófwel een goede fotocopie van het spel hebben, om het voor de intussen middelbare tot bejaarde neven en nichten te kunnen vermenigvuldigen. Deels als jeugdsentiment, en deels opdat zij het weer met hun kleinkinderen kunnen spelen.

    Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen!

    PEIS

  • ll

    goed doorzoeken !!!!!

  • Frans Kamps

    Hoi,

    Hier voor me ligt een stapel kaarten, waarschijnlijk compleet, van het spel silhouetta. Mocht je nog interesse hebben: reageer.

    Met vriendelijke groet,

    Frans

  • w de vries

    Ik heb het hele spel compleet,behalve het doosje is stuk,daar ben ik een nieuwe voor aan het maken van fries houtsniijwerk,

  • Jacomine

    Silhouetta spel in orginele doos. doos is wel beschadigd. indien interesse dan hoor ik graag.

  • Jonatan

    Hallo allemaal, ik zal heel blij zijn om u voor te stellen aan de beste Poolse online slots die enorm populair zijn in de wereld van gaming industrie https://polski-sloty.com/ pagina die ik heb aangegeven, verzamelde een beoordeling van dergelijke spellen en bovendien elk van de nick heeft zijn eigen unieke no deposit bonus

  • Kuba

    Polecam zapoznanie się z najlepszymi recenzjami gier dla naszego regionu. Zapewniają świetne wejście do świata gier, a także recenzje płatności. Uważam to za bardzo przydatne, ponieważ nie mam czasu na samodzielne wyszukiwanie tych wszystkich informacji, ale tutaj https://polskie.kasynaonline-pl.com/kasyna/minimalny-depozyt/ są eksperci, którzy mogą ci wszystko wyjaśnić , który jest świetny.

  • jeffmoore

    Ищу карточную игру SILHOUETTA. В этой игре вас ждет захватывающий опыт и много интересного! Также тут есть еще много других увлекательных вариантов для проведения времени! ????????????