Amerikaans jokeren

• Nadine

Hallo iedereen!

Mijn moeder en vriendje zijn helemaal gek van kaartspellen en steeds ben ik de @!#$ en moet ik meedoen, op zich niet zo erg, maar elke keer gelden er andere regels, die hun het beste uitkomen. Nu heb ik gezegd dat ik niet meer meedoe tot ik de spelregels heb gevonden. Ik heb op internet gezocht, maar kan ze nergens vinden. Kan iemand mij aan de spelregels helpen? alvast heel erg bedankt!

Groetjes Nadine!

• Miguel

Hallo Nadine,

Ik las je advertentie op het internet. Ook ik ben opzoek naar de spelregels omdat ik met hetzelfde probleem zit. Niets is irritanter dan elke keer weer andere spelregels.

Mijn vraag: Heb jij toevallig de spelregels al ontvangen en, indien jij ze hebt, wil jij ze dan naar mij mailen?

Groetjes Miguel

• Greet

Ook ik zoek de spelregels voor amerikaans jokeren.

Ik hoor zo veel verschillende regels dus wil ik de juiste

regels weten voor ik me weer aan een spel waag waar de regels niet van kloppen.

Wie helpt mij uit de brand en weet de regels zo als ze horen????????????????

alvast bedankt voor de moeite!!!!!!!!!!

• monique voncken

heb je al reactie gehad?

ik zoek nl. ook de spelregels.

gr.

m

• sis

Ik zocht ook de regels van Am. jokeren

en dit stond al eerder op het prikbord

je begint met dertien kaaren uit te delen

de volgorde van het spel is als volgt:

3 opvolgend

3 gelijken <—-origineel (of 2 setjes van 3 opvolgend)

4 opvolgend

4 gelijken <—-origineel (of 2 setjes van 4 opvolgend)

5 opvolgend

6 opvolgend

7 opvolgend

de laatste is helemaal uit

iedere keer als de tegen speler een kaart weg gooit

en jij kunt hem gebruiken koop je er een kaart bij.

• Drapu

Hallo,

Net als velen ben ik op zoek naar de spelregels. Het gaat specifiek om het volgende. Bij de eerste keer ga je uit met 3 opvolgend. Stel, ik leg een harten 8 en 9 en een joker neer. De joker zou dus een 10 of een 7 kunnen zijn. Kan de speler die nu een harten 7 of 10 heeft de joker pakken? Of, leg ik de kaart vast door ze op een bepaalde manier neer te leggen? Dat laatste kan nmm niet de bedoeling zijn; het maakt mij niet uit wat het is, als ik maar neer kan leggen. HELP!!!

Mvg

DtC