duizenden

• Card_Collie

hoihoi

wie kan mij helpen

ik zoek duizenden op de computer

wie weet op welke site ik moet kijken

groetjes: Card_Collie

• suzanne klaas

hoi

wanneer je een goed antwoord gekregen hebt van iemand, zou je het mij dan ook willen laten weten, ben namelijk ook op zoek

alvast bedankt groetjes suzanne

• Nikki Oude Elferink

Hai,

Ik heb eigenlijk een heel ander vraagje. Ik speelde vroeger vaak duizenden met mijn oma. Zij wil het graag weer spelen maar is de spelregels vergeten (ik ook). Nu ben ik op zoek naar de spelregels. Weet iemand een overzichtje daarvan of kan iemand het mij vertellen? Mail het me dan! Alvast bedankt!

groetjes Nikki

• Monique

Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. Om te beginnen speel je het spel met 2 kaartspelen. Iedere speler krijgt 13 kaarten en degene die begint krijgt er 14. De eerste speler gooit 1 van die 14 kaarten weg.

Degene die nu aan de beurt is mag die kaart pakken of een nieuwe kaart van de stapel. Als er maar 1 kaart in de pot ligt mag men die pakken en hoef je die niet gelijk op tafel te leggen. Ligt er nu een hele stapel en kan je de bovenste gebruiken dan moet je vervolgens de hele stapel pakken en met de bovenste moet je een 3-kaart kunnen vormen met 2 andere kaarten uit je hand. Als je voor de eerste keer op tafel komt moet dat met minstens 35 punten zijn. De bedoeling is dat je setjes maakt. Hetzij van 3 of meer opeenvolgende of van 3 of meer van gelijke waarde (bijv. 3 vieren). De schoppen vrouw telt voor 100 punten als je hem op tafel kunt leggen, heb je hem aan het eind van het spel nog in je hand dan kost je dat 100 punten. Kun je nu in de loop van het spel een setje maken van 8 opeenvolgende kaarten dan krijg je daarvoor 200 punten extra plus nog eens de waarde van je kaarten. Het gaat er nu om wie er zo snel mogelijk in een paar potjes bij de duizend punten is. Een potje is afgelopen als 1 speler al z'n kaarten op tafel heeft en 1 laatste kaart kan weggooien. De cijfers 2 t/m 9 tellen voor 5 punten, 10 t/m de heer tellen voor 10 punten, de aas telt voor 20 punten en de joker voor 25. Ik hoop dat ik het hier zo goed mogelijk heb uitgelegd en wens je veel plezier met het spel.

• poep

ik snap het niet helemaal…….