Vampire, the eternal struggle?

  • boosterdraft.nl

    Waarde Mensen,

    Zijn er mensen in Nederland die het kaartspel “Vampire, the eternal struggle” spelen?

    Het is een CCG van Wizards of the Coast.

    (Of mensen die mensen kennen die het spelen?)

    Het is namelijk een heel goed spel, maar er zijn weinig tegenspelers te vinden.

    Bij voorbaat dank voor de feedback,

    Daniël Löwenstein.

  • Gertjan Davies

    Een vriend van mij in Amstelveen speelt het en veel mensen in zijn vriendenkring ook. Niet dat je er nu nog wat aan hebt, maar volgens mij was er zelfs een toernooi op een of andere spellenbeurs onlangs, dus er zijn volgens mij wel mensen die het spelen hier in Nederland.

  • Frank Oosterom

    Sinds een paar maanden ben ik mij ook gaan verdiepen in VTES en heb hetzelfde probleem een beetje. Thuis is het lastig om even avontuurlijke zielen te vinden en je hebt toch gauw 3 mensen nodig om het meest te profiteren van de voordelen van VTES. Bij The Joker in Utrecht zijn er wel een stuk of 5/6 mensen die het spelen op vrij regelmatige basis. Je wordt als beginner best geaccepteerd, maar je hebt toch het gevoel: wat doe ik hier, ik heb nog veel te leren. De routine is namelijk iets anders dan als je bij Magic The Gathering (wat ik al langer doe) zou verwachten. Het is misschien leuker als je met beginners onder elkaar kan sparren voor met gevorderde spelers de degens te kruisen, zodat het voor hen ook spannend om tegen wij nieukomers te spelen als we wat handigheid hebben gekregen.

    Maar ja, dan zeg ik er wel bij dat ikzelf in de omgeving Utrecht rondzweef, dus ik weet niet of dat jij daar iets aan hebt. Maar je bent iig niet de laatst roepende in de woestijn mocht je daar voor vrezen.

    Word up, respect (of zo iets)

  • wollie

    hier in arnhem bij het spelkwartier zijn er ook net een aantal nieuwelingen begonnen met VTES…

    ze zijn er meestal op donderdagavond

  • Rens

    Bij Theseus in Tilburg word elke dinsdag om na 20.00 Vampire gespeeld.

    Het is vrij binnelopen maar het scheelt als je weet dat je net na 8en voor in het cafe moet zijn.

    MVG,

    Rens

  • Thomas

    Een tijdje geleden al dat de vraag gesteld is, maar voor de google-aars wellicht nuttig info:

    Vtes wordt door een relatief kleine groep in Nederland zeer actief gespeeld en er is een levendige toernooi-scene, waarbij ook veel contacten zijn met Duitsland en Belgie.

    Een aantal van deze Nederlandse spelers posten regelmatig op 't volgende vtes-forum:

    www.atfreeforum.com/vtesholland/

    wat beschouwd kan worden als 't centrale online ontmoetingspunt voor Vtessend Nederland.

    Via die site kun je actieve speelgroepen vinden in verschillende steden (Utrecht, Nijmegen, Hilversum, Amsterdam, Eindhoven, Tilburg), die elkaar ook regelmatig bezoeken voor toernooitjes, en die het eigenlijk altijd leuk vinden als er nieuwe spelers zijn. Nieuwe spelers worden (zo leert de ervaring) via die weg ook van veel informatie en (common)kaarten voorzien om ze een beetje op weg te helpen. Uiteraard zijn er meerdere speelgroepen, maar voorzover mij bekent zijn dat vooral kleine vriendengroepjes die voor buitenstaanders lastig op te sporen zijn …

    Schroom iig niet om even een accountje aan te maken op 't forum en van je te laten horen als je graag eens een potje mee wil doen met een bestaande speelgroep, en ook niet als je in je eigen stad een nieuwe groep wil starten !

    - Thomas (Nijmegen)