VTES

• Frank Oosterom

Even een hele stomme vraag: Stel ik heb een vampier met 7 bloed (laten we hem Pietje noemen) en Japie. De twee zijn in combat en Japie doet 1 aggravated damage aan Pietje. Deze damage kan niet worden gehealed en laten we zeggen dat ie ook niet wordt geprevent. Gaat Pietje nu naar torpor waar hij 1 damage healt en kan worden diablerized door een derde vampier?

Uit het regelboekje bij starter sets kan ik niet wijzer worden, daarom deze vraag waarvan ik denk dat het antwoord ja luidt. Toch even checken met mensen die meer ervaring hier mee hebben.

• Bart

Als een vampier nog genoeg bloed heeft maar een aggravated damage krijgt (not prevented) dan gaat hij naar torpor maar hij heeft geen bloed verloren ( de eerste aggraveted brengt de vampier in torpor meer aggravated kost extra bloed) als hij niet uit torpor gehaald word kan hij door een vampier die een actie heeft worden gediabliseert. dus 1 aggravated = torpor maar geen bloed verloren.

als echter pietje 0 bloed heeft en een aggravated krijgt is hij geburned en gaat hij naar de ash heap.

hopelijk beantwoord dit je vraag.

mvg bart