pesten

  • miranda

    Hoi,

    Mijn kinderen willen heel graag met mij het spel pesten spelen, maar de spelregels zijn wij (gedeeltelijk) vergeten.

    Ik weet 8 kaarten delen, wie een 8 krijgt moet een beurt wachten, een joker opgooien is 5 kaarten pakken, maar wie weet verder?

    Alvast bedankt,

    Miranda

  • Gertjan Davies

    Volgens mij wordt dat toch allemaal gespeeld met allerlei varianten (a la Hartenjagen, om de paar honder meter weer een andere variant), maar wat ik me nog kan herinneren:

    Afgezien van de joker en de boeren moet je of dezelfde kleur of hetzelfde nummer opgooien.

    Als je niet een kaart kan afleggen, dan moet je er 1 pakken. En dan afhankelijk hoe je het wilt spelen, als je deze zojuist gepakte kaart wel kan afleggen, mag je dat dan ook doen.

    Een Joker = 5 kaarten pakken, tenzij je zelf ook een joker hebt, dan is het 10 voor de volgende speler enzo verder.

    Een 2 = 2 kaarten pakken, tenzij je zelf ook een 2 hebt dan is het 4 voor de volgende speler enzo verder.

    NB: Wijzelf speelden dat je de jokers en 2 kon combineren, dus 5 erbij als iemand een joker gooide en 2 erbij als je er een 2 bijgooide.

    Een Aas = van richting veranderen

    Een 8 = speler overslaan (acht wacht :) )

    Een 7 = nog een kaart mogen aanleggen

    Een Boer = kleur bepalen voor de volgende kaart

    Daarnaast als je nog maar 1 kaart hebt, moet je dat aangeven (bijvoorbeeld door keihard te schreeuwen “Laatste kaart!” ;) ), doe je dat niet = 2 strafkaarten pakken.

    Volgens mij was dit het wel zo'n beetje, veel plezier.

    Gertjan

  • www.scharrehoepers.nl

    Pesten? Bezoek gewoon eens www.scharrehoepers.nl!

  • Mick

    sorry miranda maaar ik wil hetzelfde maar dan over het spel petoeten.

    groetjes mickmiranda schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Mijn kinderen willen heel graag met mij het spel pesten

    > spelen, maar de spelregels zijn wij (gedeeltelijk) vergeten.

    >

    > Ik weet 8 kaarten delen, wie een 8 krijgt moet een beurt

    > wachten, een joker opgooien is 5 kaarten pakken, maar wie

    > weet verder?

    >

    > Alvast bedankt,

    >

    >

    > Miranda

  • ferrets4fun

    de spel regels die wij aan houden zijn

    7 kaarten delen

    2 is 2 kopen

    7 is nog een geven

    8 is wacht

    boer is kleur aan geven

    aas is draaien

    joker 5 kopen

  • Henk

    Aan dit spel, dat met het complete stel kaarten wordt gespeeld, kunnen van 2 tot 4 spelers meedoen.

    Iedere speler krijgt 5 kaarten, de overgebleven kaarten (de stok) worden omgekeerd op tafel gelegd. De bovenste kaart van de stok wordt gedraaid en naast de stok gelegt. De eerste speler moet nu één van zijn kaarten op de open kaart leggen. Zijn kaart moet de zelfde kleur zijn(harten, klaver, enz.) als de bovenliggende open kaart, of dezelfde waarde (aas, koning,enz.) hebben als die bovenliggende open kaart.

    Kan de speler geen kaart afleggen dan moet hij een kaart van de stok ‘kopen’ en zijn beurt voorbij laten gaan.

    Wie het eerste zijn kaarten kwijt is, heeft gewonnen. Men moet echter op de volgende bijzondere regels letten:

    1. Als een speler een 2 aflegt, moet de volgende speler 2 kaarten van de stok kopen. Kan hij echter een andere 2 op de eerste 2 leggen, dan moet de daaropvolgende speler 4 kaarten van de stok kopen (mits deze geen andere 2 op kan leggen) want dan moet de volgende speler er 6 kopen.

    2. Als een speler een joker aflegt, Moet de volgende speler 5 kaarten van de stok kopen. Kan hij echter een andere joker op de eerste joker leggen, dan moet de daaropvolgende speler 10 kaarten kopen. Deze speler mag wel bepalen met welke kleur men verder speelt.

    3. Als een speler een 7 aflegt, mag hij nogmaals een kaart afleggen.

    4. Heeft men een boer in zijn hand, dan mag men die, als men aan de beurt is, zonder meer afleggen en naar eigen keuze de kleur veranderen. Natuurlijk neemt men de kleur , waarvan men de meeste kaarten bezit.

    5. Als een speler een 8 aflegt, moet de volgende speler een beurt overslaan.

    6. Als een speler een aas aflegt, wordt de speelrichting veranderd.

    7. Wie nog één kaart bezit, moet op de tafel kloppen en hartop “laatste kaart” zeggen. Dit geldt voor elke keer dat men nog maar één kaart bezit. Als een speler dit vergeet e en de volgende speler al een kaart heeft afgelegt, dan moet hij voor straf 5 kaarten kopen.

    (Een joker of 2 mag niet bewaard worden tot de laatste slag.)

    8. Als de stok op is, worden de afgelegde kaarten geschud en als stok gebruikt.

    ———————–pesten————–bron: google——————————————————

  • joost

    als je aas op gooid gaat het spel de andere kantb op

    2 is 2 kaarten paken 8 waboor zelf bepalen jooker 5 pakken chten

  • Barbera

    wat nou als iemand de joker op gooit en de ander een 2 erop. dan moet diegene daarna 7 kaarten pakken. maar moet diegene dat blijven bij de kleur wat die 2 is of mag die er van maken wat diegene wil? en ook gelijk opgooien? bij de joker doen wij altijd dat als jij er 5 moet pakken je gelijk een kaart erop mag gooien, alleen als er een 2 op ligt niet, volgens mij klopt dat niet? ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen.

  • cha

    Je moet gewoon 8 kaarten op delen

    en een pot overhouden 1 kaart uit de pot begin je mee

    er ligt bijvoorbeeld een harten 8 dan mag je een harten aas, boer, vrouw, 4, 5, 6 etc. allemaal erop leggen je mag ook harten, schoppen etc. van de 8 op leggen.

    bij 2 moet de eerst voglende 2 pakken bij joker moet de eerstvoglende 5 pakken je mag ook steeds meer op leggen.

    aas = omdraaien ( ben je nog een keer )

    boer = kleur bepalen ( / )

    heer= nog een keer ( / )

    acht= wacht , moet je 1 ronde overlsaan (die andere mag 2 keer )

    zeven = blijft kleven, mag je nog een keer ( / )

    2= 2 pakken ( / )

    joker= 5 pakken ( /)

    dat wat er achter tussen haakjes staat is als je eht met zijn 2e speelt

    succes en hopelijk snappen jullie het doeidoei.

  • ----

    als er een joker word opgegooit dan mag je zelf weten welke kleur. word er een 2 opgegooit dan moet je die kleur aanhouden

    succes.(:P)

    EN WINNEN(tu)