Kaarters gezocht in Twente

• Loes

Leuk al die spelletjes, maar ik heb een man die niet veel om kaarten geeft.

Ik zoek dus mensen om mee te kaarten. Het liefst duizenden of rummy.

Ook zin in een potje? Mail mij dan.

• Gertjan Davies

Hallo Loes,

Ik zie dat je voorkeur uitgaat naar de Joker varianten van het kaartspel, dan zul je misschien ook wel geinteresseerd zijn in Mahjong en dan bedoel ik niet de 2 dezelfde stenen bij elkaar rapen variant maar de echte Mahjong. Namelijk 4 spelers aan één tafel die uit een hand van 14 stenen 4 combinaties van 3 plus een sluitpaar (van 2) een winnende combinatie proberen te vormen. Stenen? Ja stenen ipv kaarten en daarnaast zul je niet je “normale” Harten, ruiten, klaveren en schoppen tegenkomen, maar Bamboe, Cirkels, Tekens, Winden en Draken en maak je geen 3 gelijken, 4 gelijken of een straatje van 3 opeenvolgend, maar een Pung, Kong of Chow.

Klinkt misschien exotisch, maar als je daar doorheen prikt (Harten of Bamboe, het beestje moet éénmaal een naam hebben) zul je niet meer ontdekken dat je eigenlijk één of andere Joker variant aan het spelen ben.

We komen meestal samen op woensdag avond en vanavond zijn we te vinden na 19.30 in het Parkhotel in Enschede (Hengelose straat) en normaal buiten de schoolvakantieperiode is het de bedoeling dat we om en om de ene week in Enschede (Park Hotel) en de andere week in Hengelo (De Tempel in de Kashbah in Hengelo) spelen.

Klinkt het je wat, reageer maar via mail.

Met vriendelijke groeten,

Gertjan

• loes

Hoi Gertjan,

Lijkt me leuk en ik kom vast en zeker een keer kijken. Ik heb net weer een baan dus ik weet niet wanneer ik tijd heb.

Kun je mij mailen wanneer jullie een keer in hengelo komen?

Groetjes Loes

loesvanlimbeek@hotmail.com