Canasta

  • ans

    Kan iemand mij vertellen of het klopt dat als de laatste kaart van de gesloten stock op is niemand punten krijgt ook al heb je al een canasta?

  • Cyberbabe

    Ik loop tegen het volgende aan:

    Mijn dochter had gisteren 2 canasta's en mocht dus uitkomen. Ze had echter nog maar 1 kaart en verder niets op tafel liggen en kon dus nergens iets aanleggen. Ja, bij mijn rijtjes op tafel. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.

    Ze kocht dus telkens een kaart kopen en dan had ze er weer 2. Waarvan ze er een op de stock weglegde. En dan had ze er weer 1. Hahaha, om gek van te worden. Hoe komt ze in zo'n geval nou van haar laatste kaart af?

    Ben benieuwd.

  • Henk Windhouwer

    Ik zou graag de volgende situatie voor willen leggen over uitgaan bij canasta:

    De kaarten zijn geschut en voor dat iedereen aan de beurt is geweest kan er iemand uitgaan

    Is het zo dat eerst iedereen aan de beurt moet zijn geweest voor dat je uit mag gaan ??

    Met vr. groeten H. Windhouwer

  • Erik

    Canasta nooit van gehoord, maar ik kan je wel leren dansen.

    Toedeloe,

    Erik

  • Mevrouw Daalsma

    Ik wil je de spelregels graag uitleggen. Kom je een keertje langs in Groningen?

    Mevrouw Daalsma

  • Jan Kuller

    Wat een leuk idee. Ik leer het je graag en wil van jou als het kan wat ritmes leren drummen.

    Hartelijke groet,

    Jan

  • Henny

    Wij willen graag de uitleg over Canasta i.v.m.verschillende uitleg bij het spelen

  • hanneke vogels

    we hadden zaterdag een meningsverschil tegenstanders moesten met 120 op tafel ze had wel een onechte canasta in haar maar geen 120 pnt mag dat ik zei van niet.ze zei maar dat is toch al 300 pnt ik zei alleen als je uitgaat tellen die punten

    met jokers en tweeen mag je toch blokkeren mag dat ook 2 keer halverwege de stapel weer een 2 of joker neerleggen.

    als je de stapel pakt mag dat met een bijvoorbeeld 10 van de stapel een tien in de hand en daar een joker bijleggen. om de stapel te pakken

    groetjes hanneke vogels

  • Elly

    Kan je ook ergens online canasta spelen tegen echte tegenstanders ipv computer?

    Ik doe dat spel erg graag, erger me alleen dood aan computertegenstanders; die kunnen niet spelen

  • marianne

    Zwarte 3 is niets waard.

    Maar als je je voet hebt en de stapel kan pakken, dan zijn 7 zwarte 3en toch 1200 punten?????????????