schoppenvrouw (Duizenden)

  • Stefan

    Hallo,

    Ik was benieuwd wat de regels zijn als je bij het kaartspel duizenden een schoppenvrouw als laatste kaart hebt. Mag je die neerleggen op de stapel als je daarmee uit kan? Ik ben het sinds kort, na een heel veel jaar, weer gaan spelen, maar kan het me niet meer herinneren.

    Als iemand ook de spelregels in bezit heeft of een link hiernaar weet, dan hoor ik dat graag!

    (Deze heb ik wel gevonden, maar staat nu echt gedetailleerd: http://www.scharrehoepers.nl/ —> LINKS)

    Alvast bedankt!

  • Gertjan Davies

    Hoi,

    Zal je altijd zien dat er natuurlijk net zoals Hartenjagen er verschillende varianten worden gespeeld, maar zoals ik het vroeger speelde waren de regels omtrent de schoppenvrouw in Duizenden:

    - Ja, je mag de schoppenvrouw als laatste kaart afleggen als je de rest van je kaarten op tafel in combinaties heb weten te spelen.

    - Sterker nog, er is een legale mogelijkheid om een schoppenvrouw gewoon af te leggen, dus niet met uitgaan, namelijk als je hand nog maar uit 2 kaarten bestaat en beide kaarten schoppenvrouwen zijn. Eventueel laten zien als er twijfel is.

    Gertjan

  • Stefan

    Bedankt voor de info Gertjan,

    Ik had al zo'n vermoeden dat het op deze manier zou zijn, maar wist het niet helemaal zeker meer.

    Groeten,

    Stefan

  • VaZe

    Voor al uw spelregels, zie: www.scharrehoepers.nl.

  • Lia

    Hallo Stefan en Gert-Jan,

    Ik las jullie berichtjes en heb meteen een antwoord op een van mijn vragen betr. duizenden. Mijn andere vraag is nl.: als na het delen de kaart die open wordt gelegd als startkaart een joker is, mag die dan blijven liggen of moet daar een andere kaart voor in de plaats worden neergelegd?

    Hopelijk weet een van jullie het antwoord.

    Groetjes

    Lia

  • Gertjan Davies

    Wij speelden met de regel dat die blijft liggen, en dat degene die aan de beurt is, dus degene die na de deler komt, mag deze gewoon oppakken zonder een combinatie uit te hoeven leggen.

    Gertjan

  • Lia

    Hoi Gert-Jan,

    Bedankt voor je reactie. Wij kennen het spel sinds kort en dan kom je soms voor verrassingen te staan, maar dankzij jou zijn we er helemaal uit.

    Groetjes

    Lia

  • patricia

    Hoi,

    Ik had ook nog een vraag. Bij de spelregels lees je dat je eerst met 30 op tafel moet. Dit is mij niet bekend. Is er iemand die het ook anders speelt

    Wij doen ook altijd gewoon dezelfde bij elkaar. Dus 2x schoppen acht en een harten acht is een setje.

    Mag je de joker bij een ander wegpakken

    Hoor het graag.

    Gr,

    Patricia

  • Lia

    Hoi Patricia,

    Ik kan je niet verder helpen, omdat ik de echte regels niet ken. Wel kan ik

    je zeggen dat wij ook niet naar de punten kijken als we het eerste setje op

    tafel leggen. Wat de joker betreft: die pakken we niet eens bij onszelf weg,

    dus al helemaal niet bij een ander. Staat daar iets over in de spelregels?

    Groetjes

    Lia

  • Lotte

    hallo

    weet iemand waar je dit spel online kan spelen?

    want ik kan niemand vinden om het mee te spelen:(

    ze zijn gewoon bang dat ze WEER verliezen:D

    doeidoei